Jelenlegi hely

A Debreceni Nemzetközi Iskola Oktatási módszere a gyakorlatban

Vajon figyelembe vesszük iskolaválasztáskor a folyamatosan változó jövőre való felkészítést? Az iskolaválasztás nehéz döntés, hiszen annyi különböző szempontot kell figyelembe venni, a tanár személyétől kezdve a tanterven át, a tanítási módszerig, vagy akár az iskola elhelyezkedéséig

A ma általános iskolát kezdő gyerekek 65%-a végül teljesen új, még nem létező munkakörökben fog dolgozni – ez derült ki a Világgazdasági Fórum 2016-os “A munkahelyek jövője” című kutatásából.

Ez azt jelenti, hogy a pedagógusoknak alkalmazkodniuk kell az új kihívásokhoz, a diákokat pedig fel kell készíteni arra, hogy megbirkózzanak a kiszámíthatatlan jövőbeli élethelyzetekkel.

A 10-15 év múlva szükséges készségek teljesen különbözőek, mint amire most vagy évtizedekkel ezelőtt szükségünk volt.
Nyilvánvaló, hogy az oktatásnak lépést kell tartania ezzel a fejlődéssel.

Ha röviden szeretnénk összefoglalni az IB alapjait (az ISD az International Baccalaureate, azaz a Nemzetközi Érettségi oktatási rendszerét használja), akkor az alábbi pilléreket lehet kiemelni:

  1. A tanítás kutatásra épül: 
    nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a tanulók megtalálják az információkat és egyre átfogóbban megértsék azt.
  2. A tanítás a megértésre összpontosít: 
    a témák feldolgozása a megértés elmélyítése érdekében történik. Ez segít a tanulóknak az összefüggések megértésébeni, így tudják átültetni a tanult anyagot valós élethelyzetekbe és ennek köszönhetően emlékeznek egy életen át a megtanultakra.
  3. A tanítás a hatékony csapatmunkára és együttműködésre épít: 
    ez nemcsak a diákok közötti csapatmunkára, de a tanárok és a diákok közötti együttműködésre is vonatkozik. Az egész osztálynak egy közös célja van: a tanultak valódi megértésére, hiszen csak így marad emlékezetes a  tananyag.

A tanárok hogyan készíthetnek fel egy tanuló arra, hogy később önálló tanulóvá váljon, egyedül képes legyen összetett feladatok megoldására és megértse: a tanulás a saját felelőssége?

Az IB oktatási program hétköznapi helyzetekhez és kihívásokhoz kapcsolódó esettanulmányok (problémamegoldás) segítségével fejleszti a diákok készségeit.

Az IB tanulási módszerek elősegítik a szociális, kutatási, gondolkodási, kommunikációs és önmenedzselési készségek fejlődését.

Ezekkel válnak a fiatalok “független tanulókká”, akik valóban felelősséget éreznek a személyes és szakmai fejlődésükért, képesek lesznek megoldásokat találni komplex problémákrabismeretlen helyzetekben, egy folyamatosan változó világban. Ezeket a készségeket úgy nevezzük, hogy „foglalkoztathatósági készségek”, az aduászok a munkaerőpiacon.

Hogy néz ki egy óra az ISD-ben?

Egy nyolcadikos dizájn óra alatt arra kérik a diákokat, hogy próbáljanak egy stabil hídszerkezetet készíteni. Ehhez szükség van kreatív gondolkodásra, az építésinlehetőségek feltérképezésére, életszerű problémák megoldására, és arra, hogy szokatlan anyagokat párosítsanak egymással. A gyerekek csapatokban dolgoznak, megállapodnak a feladat során elérni kívánt célokban, valamint egymás között és a tanárral is folyamatos párbeszédben vannak az elért eredményekről, a felmerült kihívásokról.

Értékelések

Legtöbbször az iskolai értékelés úgy zajlik, hogy a kiadott anyagot be kellett magolni, a dolgozat egy előre megadott időpontban történt, függetlenül a körülményektől, a diák képességeitől vagy előzetes tudásától. Az IB értékelési elvei mögött ezzel szemben a diákok készségei és tényleges tudása áll, és hogy hogyan tudják alkalmazni a tudásukat ismerős és ismeretlen szituációkban is.

Értelmezés = tudás + készségek

Az ISD-ben a diák teljesítményét már a tanulás közbeni értékeli a tanár: folyamatos visszajelzést ad a feladat kapcsán, így a diáknak lehetősége van megérteni a hibát és kijavítani azt. Ezen kívül a tanár figyelembe veszi a diák előzetes tudását, hogy ennek megfelelően alakítsa ki a tanulási egységeket, így gyakorlatilag egyénre tudja szabni az oktatást.

Amennyiben szívesen megnézné az ISD oktatását a gyakorlatban, jöjjön el soron következő, alsó tagozatosok számára szervezett nyílt napunkra május 24-én!

Ez egy különleges alkalom arra, hogy betekintést nyerjen az ötödik osztályosok záró projektjébe, a PYP kiállításba.

Ezen az általuk választott és kidolgozott téma bemutatásán keresztül az érdeklődők gyakorlatban is láthatják azt az oktatási módszert, amely jellemző az iskola tantervére. A résztvevő szülőknek és gyerekeknek lehetőségük lesz arra is, hogy találkozzanak az iskola
igazgatójával, pedagógusaival, a gyerekek pedig megismerkedhetnek és személyesen is kérdezhetnek az ide járó diákoktól.

A részvétel regisztrációhoz kötött és EZEN A LINKEN érhető el.

Itt a Primary Years Programme pontot választva, a "View Schedule" kék gombra, majd a naptárban a május 24-i időpontra kattintva megjelenik a regisztráció lehetősége. Erre kattintva tudják kitölteni a szükséges adatokat!

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Reggeli őrület és egy kis segítség, hogy mindenki számára élhető legyen

Reggeli őrület és egy kis segítség, hogy mindenki számára élhető legyen

Igyekezz már, hol a cipőd, el fogunk késni, miért most jut eszedbe, hogy pisilni kell, jajj kell az úszás cucc, megőőőőrülöööök hogy minden reggel ez megy! Na tegye a szívére a kezét, akinél még nem hangzottak el ezek vagy ennél változatosabb, neaggyisten cifrább napindító mondatok. Ugyhogy ugye? Szerintem bátran és általánosan kijelenthetjük: a reggeli készülődés, és intézménybe-munkahelyre kerülés a nap egyik legstresszesebb része – minden résztvevőnek! No de, tudjuk-e hogy miért? Kis-Kovácsné Vancsa Barbi írása.
Ne vágj füvet májusban, adj teret a beporzóknak!

Ne vágj füvet májusban, adj teret a beporzóknak!

Itt a Vágatlan Május! Na ez igazán tetszeni fog a családnak, akárki is vágja a füvet nálatok! A nemzetközi kezdeményezés még 2019-ben Angliából indult, célja, hogy felhívja a beporzóbarát kertek jelentőségére a figyelmet.
Az Édesanya teremtése

Az Édesanya teremtése

Azt tudjuk, hogy 6 pár keze és 3 pár szeme van, gyógyítani is tud, de ki teremtette a könnycseppet?
Az anyák napja margójára - "Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy…"

Az anyák napja margójára - "Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy…"

Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy… tudom, hogy ebben a hónapban még nem hívtalak, de még csak elseje van. Nem azért akarom letenni, mert már legszívesebben a temetőben tudnálak.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére